Assemblea Diocesana de mitat de curs del Moviment Acció Catòlica General

AC-vl

El dissabte 26 de gener va tenir lloc a la Parròquia de Sant Ferran, rei, de València, l’Assemblea Diocesana de meitat de curs del Moviment Acció Catòlica General, en què van participar representants d’Equips de tota la diòcesi de València.

La jornada es va iniciar amb la celebració de l’Eucaristia, presidida pel consiliari diocesà, Sr Juan Manuel Llopis, i concelebrada pels Rvdos. Miguel Comes i José Manuel Marhuenda, anteriors consiliaris diocesans d’Acció Catòlica General.

Posteriorment, després d’un temps de confraternització, va tenir lloc una ponència, a càrrec del consiliari diocesà, sobre “La missió a l’Acció Catòlica General”. Prenent com a punt de partida el text de 1Cor 12, 4-30 (el símil del cos), va ser repassant els punts que, com Acció Catòlica General, cal tenir en compte a l’hora de servir la missió evangelitzadora de les parròquies, ja que, com va assenyalar el consiliari diocesà: «al document Els cristians laics, Església en el món, la ACG ha rebut dels Bisbes espanyols l’encàrrec de donar resposta a la pastoral general de l’Església. Està cridada a oferir un camí evangelitzador que inclogu xiquets, joves i adults en la seua vida cristiana. La mateixa missió evangelitzadora pot desenvolupar-se de diferents maneres. I nosaltres, com ACG, hem de realitzar-la sent fidels a la nostra identitat pròpia dins de l’Església, per aportar al conjunt del cos el que és específic nostre, sense que això signifique menysprear o menystenir altres formes de dur endavant la missió. »

L’Acció Catòlica General de Canals va estar representada per quatre militants, Amparo, Cloti, Carmen, i Dolo.
També es va presentar a la nova presidenta diocesana de València
Amparo Estelles de València.