Dia Juniors Zona Interior 2012

dia-Junior2012

El passat Dissabte 5 de Maig a Canals, es celebrà el XXX Dia Juniors de la Zona Interior.

Tot va començar a les 07:00h del matí, on molts pares i mares, amb gent que forma part dins la parròquia, ens ajudaren a monitors i educadors a preparar aquest gran dia. Ja no sols ells, sinó també els veïns que decoraren les seues cases i part dels carrers.

A les 9:30h començaren a arribar tots els centres participants: San Gil (Enguera), Èxode (Alcúdia), Corimbo (Xàtiva) i TAU (Canals), per a esmorzar a les 10:30h al parc Jaume I.

Després d’agafar forces, férem una xicoteta oració i un teatret, el qual consistí en una historia en la que Aladín intenta esbrinar que amaguen dos deixebles del poble d’Agra bah. Aquestos no contaran res fins que tornen a aparèixer al palau de Yasmin.

Cap a les 11:00h eixirem cap a la zona de joc, la qual estava situada al casc antic del poble, tota decorada amb paya, palmeres, teles, tendes, canyes, plantes… representant la terra d’Agra on els esperaren moltes probes per superar i aconseguir les claus del palau de la princesa Yasmin. Les probes no eren gens complicades, eren probes per divertir-se i desenvolupar els nostres sentits amb els ulls tapats, mans nugades, punteria, reflexos, entre altres mes.

Ja a les 13:30h del mig dia, i amb la por a que ploguera, acabarem el joc, i cada grup es dirigí amb les seues claus corresponents cap al palau de Yasmin, situat al Col.legi Parroquial Sant Antoni Abat de Canals. Allí férem un paronet per a dinar. Cada grup seguía una ruta i cada ruta estava dividida en 9 grups els quals estaven representats per algun dels personatges o símbols de la pel·lícula d’Aladin.

Després de dinar, aparegué Yasmin per convidar a que tots els xiquets, monitors, educadors i pares i mares que participaren al llarg del dia, descobriren que es el que amagaren els dos deixebles, per aixó, de camí a l’Eucaristia, es va fer una xicoteta representació del passatge de “Els deixebles d’Emaús” al carrer, que acabaria a l’Eucaristia al partir el pa, moment en el que els deixebles reconeixen a Jesús.

El dissabte fou un moment important per a tota la Zona Interior, en l’Eucaristia es va celebrar l’Imposició de la Panyoleta al consiliari de la Zona, Don German Oltra. Per això, la celebració de l’Eucaristia va ser presidida per el Consiliari Diocesà, Don Fran, el qual va fer l’imposició de la panyoleta al nou consiliari. En aquesta Eucaristia també hi hagueren dos acompanyants mes, Don Emili (Consiliari de Tau) i el Pare Doriam (Sacerdot adscrit de la parròquia).

Una volta finalitzada l’Eucaristia i com es costum en aquestes dies de celebració a nivell de zona, tots els centres participants es despediren a la plaça amb un fins prompte, acompanyat per un SEMPRE UNITS!

Això va ser tot un gran dia, un gran dia que tenim que agrair a tots els centres participant per haver participat una volta mes en una activitat a nivell de zona, la qual ens va mes grans dia a dia. també va ser molt important l’ajuda de pares, mares i gent de la parròquia, els quals ens ajudaren moltíssim per a preparar aquest gran dia. No ens queda res mes que donar mil gràcies, mil gràcies a tots aquest esmentats anteriorment i sobretot, als mes menuts, a tots aquells xiquets i xiquetes del centre Juniors Tau. Ells son els que dia a dia, fan que nosaltres, els educadors i monitors seguim endavant aquest camí, i ajudar-los a reconèixer a Jesús com ho feren els dos deixebles d’Emaus al partir el pa.

Clica ací per a veure més fotos.

SEMPRE UNITS!!!