Excursió a Almagro

Els passats dies 22 i 23 de maig, les classes de 3r i 4t d’ESO del Col·legi Parroquial “Sant Antoni Abat” realitzàrem una interessant excursió a la ciutat d’Almagro (Ciutat Reial). Aquesta excursió, que està organitzada des de l’assignatura de Lengua castellana y literatura d’aquests dos cursos, és ja una activitat clàssica en Secundària i es realitza cada dos anys.

Eixírem el dijous 22 de maig a les 8:00 hores des del Col·legi en direcció a Ruidera, localitat a la qual arribaren (després d’haver parat una estona a esmorzar a la localitat de Chinchilla) cap a les 11:30. Allí ens delectàrem amb la visió de les seues boniques i famoses llacunes, les quals presentaven bona quantitat d’aigua, i realitzàrem una xicoteta marxa pels seus voltants.

Després de dinar, ens traslladàrem al “Parque Nacional de las Tablas de Daimiel”, on un guia ens explicà, al llarg d’un recorregut d’unes dues hores, la fauna, la flora, la història i els costums del parc, així com els problemes hídrics que ha tingut des dels seus inicis fins a l’actualitat.

En acabar la visita, ens dirigírem per fi cap a Almagro. Ràpidament ens allotjàrem i, després de sopar,  anàrem a un pub on teníem contractada una activitat de discoteca light. Allí coincidírem amb els alumnes d’un institut de Sevilla i algunes i alguns van poder demostrar les seues dots de cantants i la seua habilitat al futbolí.

A l’endemà desdejunàrem prompte, ja que a les 9:00 teníem concertada una visita guiada per la localitat d’Almagro, la qual inclogué la visita al seu interessant “Museo Nacional del Teatro”. En acabar, quasi que no disposàrem de temps lliure perquè a les 11:30 havíem d’estar a les portes del “Corral de Comedias” per tal d’intentar entrar els primer i ocupar les millors localitats: ho aconseguírem. En aquest marc incomparable, assistirem a la representació de l’obra “El medico a palos”, de Moratín, i al posterior col·loqui entre els actors i el públic, en el qual alguns companys s’atreviren a formular-los algunes preguntes sobre la seua activitat i el món del teatre.

Cap a les 14:00 hores ens dirigírem a l’hotel per dinar i, aquesta vegada sí, tinguérem després un poc de temps lliure abans de pujar a l’autobús i tornar a Canals. El viatge de tornada fou tranquil, ja que el cansament i la son s’apoderaren de quasi tots els companys que, poc a poc, anaven quedant-se dormits. Després d’una breu parada en la localitat de La Roda, on vam poder comprar els típics “Miguelitos”, arribàrem finalment a Canals cap a les 20:00 hores.

Fou una excursió molt bonica en la qual, a més de tot el que visitàrem i aprenguérem, vam poder conviure i compartir molt bons moments amb els companys de classe.