III MARXA DIOCESANA

El passat 28 de març, els alumnes de 2n d’ ESO passaren un dia inoblidable junt a 600 alumnes més d’altres centres diocesans de diferents comarques. L’activitat, anomenada “Marxa Diocesana”, acompleix aquest curs el seu tercer any i enguany ha transcorregut per la Serra de La Font Roja (Alcoi).

De l’organització d’aquesta activitat s’han encarregat Col·legis Diocesans i el Col·legi Sant Roc d’Alcoi, els quals ens prepararen un recorregut d’uns 6 kilòmetres per la via verda que passa per l’antic traçat del ferrocarril (1927-1932) i que pretenia comunicar per via fèrria Alcoi i Alacant.

Al llarg del trajecte i sense perdre de vista La Font Roja, vam poder gaudir d’un paisatge ple de monumentals ponts, llarguíssims túnels i camps de cultiu, sempre en un entorn natural espectacular on predominaven els olivars.

Com a novetat, aquesta III Marxa Diocesana incloïa en el seu recorregut una activitat d’orientació per a la qual els alumnes s’havien de recolzar en els seus mòbils i en la Bíblia, ja que els organitzadors col·locaren diferents pistes encriptades a les quals només es podia accedir amb la lectura de codis QR com els que s’utilitzen en el món de la publicitat.

Si preguntàrem què és el que més els va agradar d’aquesta jornada a qualsevol dels alumnes dels col·legis participants, de segur que destacaria la convivència, la complicitat i els moments d’esplai entre rialles, música i “bon rotllo” viscuts amb alumnes de la seua edat i que feia unes hores ni coneixien.

Per finalitzar, i per fer un balanç d’aquesta activitat, m’agradaria recordar textualment una de les frases que més vegades vam escoltar durant el dinar els professors responsables del nostre grup de 2n d’ESO: açò, quan ho repetim?