Pacte pastisser

Cada dissabte d’aquest curs, els xiquets de Pacte hem anat aconseguint els ingredients que necessitavem per a fer un pasatís universal, és a dir, un pastís que li agradara a tot el món. En primer lloc vam aconseguir la massa, símbol de la Humanitat de Déu. El rent, fa que la massa siga consistent i s’introdueix una xicoteta quantitat fent invisiblement que la massa es transforme amb el temps. Aquest ens ha representat la manera en la que actúa l’esglèsia en mig de la societat, no al marge d’ella, sino dins d’ella, estant en mig de la societat perquè sols des de dins es pot transformar el mon.

El sucre que li dona dolçor al pastís, ens va representar allò tan important com ho és la Fe. El forn, que per a un pastisser és un element fonamental per a fer un bon pastis i que a més transforma la massa en un aliment preparat per a ser menjat, per a nosaltres, ha sigut l’element que ho envolta tot, per a que tot canvie. Així actúa Déu. El foc ens ha representat la funció de l’Esperit Sant dins de la Humanitat. La transforma des del més profund de l’home, el transforma des del seu cor. El relleno, el qual personalitza el pastís i fa que cada pastís siga únic i especial, l’hem utilitzat per a adonar-nos-en del gran paper que té la comunitat parroquial en cada barri, poble o ciutat. Cada comunitat parroquial es diferent, unica, i a més, Crist es fa present en cada una d’elles de forma distinta, especial.

El xocolate, el qual cobreix el pastís, per a nosaltres ha sigut l’esperança cristiana, eixa cobertura de la humanitat que ens fa somiar amb un món millor, un món més habitable, un món més deliciós. La guinda que decora el pastís, ens ha representat l’aportació personal, és a dir, el compromís cristià, el compromís individual pel pastís, per la Humanitat sencera.

Per últim, com que ja teniem el pastís fet, tocava compartir-lo. Per a nosaltres va ser la celebració de l’Eucaristia perque alli, es comparteix el mateix Jesucrist, i ho fa per transformar quest món en algo més paregut al món de Déu, al Regne de la Justícia, la Pau, l’Amor i la Misericòrdia. Però a més, com a recompensa, cadascú de nosaltres va tenir el seu propi pastís i vam poder gaudir d’un berenar d’allò més dolçet per a compartir-lo amb la familia.

Després d’açò, sols tenim que convidar-vos a pares, mares i xiquets a participar en el Dia Junior aquest pròxim dissabte. VOS ESPEREM!!!